fredag 3 april 2009

Jag å favvisHenke! / Me and favouriteHenke

Det har varit superfint väder de senaste dagarna och Folke har kommit hem helt utslagen, legat på samma fläck bredvid min sida sängen heeela natten utan att röra sig nämnvärt. Någon natt har han ylat i sömnen och flera gånger har han sprungit - drömmar från vardagen på Campus med Annica å Henke där den sociala kompetensen ständigt sätts på prov med allt folk och alla studenthundar - häromdan var det busorgie med 6 andra hundar nere vid slottet. Råder inget tvivel om att Folke och Kellie har det oförskämt bra om dagarna.

The weather has been great lately with spring around the corner. Folke has arrived home completely worn out, he has slept next to my bed the entire night without moving much, some nights he has woken me up howling in his sleep and on more than one occasion dream-running . dreams about his daily life on Campus with Annica and Henke, I´d say.
There is no doubt the dogs have a pretty darn good life while I'm at work.

Folke and Henke
Folke

Jag har ett par kvällar släpat ut Folke på tvåtimmarspromenader med bad. Isen lossade för nån vecka sedan och Folke gick inte att stoppa oh sedan låg han och cirkulerade i Trummen och njöt i säkert 20min. Jag fick fint finna mig i att titta på från strandkanten. Sedan dess har Folke badat i princip varje dag. Om jag hittade kamerakabeln kunde jag ju fört över kort på det till datorn och lagt upp det på bloggen. Kellie har under viss protest blivit nersläpad de få hundra meterna till Trummen några gånger när Folke ska simma, och väl nere har hon inte ångrat sig utan har skuttat runt och trakasserat Folke när han kommer upp med dummyn.

Folke and Henke





Inga kommentarer: